Valet

Hmmm är det meningen att det finns någon för alla? Bestämmer jag själv vem jag ska träffa? Jag menar jag träffar en person som isin tur träffar en annan och så vidare. Gör vi våra val eller är det redan bestämt vilka val vi ska göra?

Om jag väljer att vara otrogen mot dig. Gör jag då det valet för att jag vet vart det för mig eller bestämmer någon att du ska göra det för den vet vart du ska?

Om jag väljer att lämna dig. Gör jag då det för att det redan är bestämt eller väljer jag att göra det för att valet är mitt eget?

Och om allt redan är förutbestämt. varför bestämmer inte den som bestämmer att göra rätt på en gång?

Är det kanske så att den som bestämmer, bestämmer att vi först ska bli sårade och ledsna för att senare kunna känna extrem lycka?




Kommentarer
Postat av: Daniel

Du väljer otroheten inte nån annan åt dig, anledningarna kan vara många, du kan känna dig ensam, du får ingen uppmärksamhet elr så är du helt enkelt bara en bitch som inte bryr dig hehe.



Lämnar en person gör du för att nåt fattas, du har förlorat nåt elr nåt har gått över, kan ju även vara så att personen du lever med gjort nåt för å såra dig.



Skulle allt vara perfekt hela tiden hur skulle vi då uppskatta saker? Känna räddsla, behovet av kärlek, egentligen allt. Hade vi alltid fått precis allt så hade vi aldrig lärt oss nåt, vi hade förevigt varit naiva och lättlurade, visst ingen hade blivit sårad av handlingar men kanske hade vi heller inte varit lyckliga på samma sätt...



p.s upp med hakan, du e en fin tjej =)

2010-04-12 @ 00:30:38
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0